Opel - германският автомобилен производител, който почти две десетилетия записваше загуби под ръководството на General Motors Co. - отново прави пари.
PSA Group, в която влизат френските марки Peugeot, Citroen и DS, придоби германската компания преди година и агресивно намали излишните разходи и работни места. Във вторник PSA отчете, че Opel е спечелила €502 милиона през първото полугодие на 2018 г. и за първи път от 1999 г. излиза на печалба.
Акциите на PSA Group поскъпнаха с 13 процента и достигнаха цена, невиждана в последните седем години.
Откакто купи западащата марка, PSA промени изцяло Opel и Vauxhall, намалявайки разходите за разработване на нови модели с до 50 процента благодарение на споделянето на технологии с френските марки.
PSA използва стратегия, много подобна на използвана през 2014 г., когато Peugeot и Citroen трябваше да бъдат спасявани.
За цялата група оперативната печалба подскочи с 48 процента през първото полугодие на годината до €3,02 милиарда благодарение на по-високи продажби, които се повишиха до €38,6 милиарда, или с 40%. Маржът достигна 8,5 процента за трите френски бранда и 5 процента за Opel.