Продажбите на автомобили в Европа ще се сринат с рекордните 25% през тази година, след като пандемията затвори дилърствата и доведе до колапс на търсенето. Производството на автомобили е една от най-големите индустрии на Стария континент, подчертава Bloomberg.

Очаква се едва 9,6 млн. автомобили да бъдат продадени в Европейския съюз, в сравнение с 12,8 млн. миналата година, прогнозират от Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).Ако прогнозата се сбъдне, това би бил най-драматичният срив в историята и най-малкият брой продадени автомобили от 2013 г.

Как точно ще протече възстановяването, остава неясно. През следващия месец редица производители, като Volkswagen AG и Fiat Chrysler Automobiles NV, ще изнесат резултати за второто тримесечие на 2020 г. Франция, Германия и Испания вече обявиха, че ще помогнат на индустрията, а от Острова се чуха предупреждения, че едно от всеки шест работни места в сектора са в риск. По данни на ACEA 11% от заетите производствения сектор на Стария континент работят в автомобилната индустрия.

От началото на годината пазарът се сви с 41,5%. Макар че през май спадът бе 57%, това все пак е подобрение спрямо април.

69% спад на продажбите на нови автомобили в България през май

69% спад на продажбите на нови автомобили в България през май

Продадени са 1 127

Проблемите в европейската автомобилна индустрия започнаха през първите два месеца на годината, когато коронавирусът затвори заводи в Китай. С разпространението на Covid-19 по цял свят дилърствата бяха затворени.

Европейската индустрия сега гледа с надежда към Поднебесната империя с надежда, че продажбите ще се възстановят. Миналия месец те се покачиха за първи път от почти година.

$1,1 трлн. дълг и излишък от непродадени автомобили: секторът е в тежка ситуация

$1,1 трлн. дълг и излишък от непродадени автомобили: секторът е в тежка ситуация

За разлика от 2009 г. този път фалити няма да има, но това не означава, че всичко е наред