Според официалните данни на Volkswagen, продажбите на бранда за август са се свили с 3,8% на годишна основа до малко под 494 хил. продадени превозни средства. Най-голямо е понижението в Германия, където са продадени почти 5 хил. автомобила по-малко спрямо август 2018 г. (10,9%), следван от региона на Централна и Източна Европа (10,7%) и Западна Европа (9,8%). Общо в Европа продажбите на производителя спадат с 9,9% до 119 500 броя. В Северна и Южна Америка брандът се е представил добре през изминалия месец, като броят на новите автомобили, продадени там, се е покачил съответно с 2,9% и 2,7%, а положителната тенденция е водена от САЩ (9,8% ръст на продажбите) и Бразилия (15,4% ръст на продажбите).

Volkswagen показа ново лого и първия си електрически модел

Volkswagen показа ново лого и първия си електрически модел

ID.3 ще се продава за 30 000 евро, а първите доставки за Европа ще започнат през пролетта на 2020-а

За периода от началото на годината продажбите също отчитат понижение, като на глобално равнище са продадени по-малко от 4 млн. превозни средства Volkswagen, което е спад от 3,8% спрямо януари-август 2018 г. Тук отново сделките с новите автомобили на бранда спадат в Европа (с 5,4% до малко над 1 млн. превозни средства) и тихоокеанския регион (с 3,5%), но растат в Северна и Южна Америка, съответно с 0,9% до 383 хил. броя и с 1,6% до 315 хил. броя.

Кой ще наследи богатството и дела във Volkswagen на Фердинанд Пиех?

Кой ще наследи богатството и дела във Volkswagen на Фердинанд Пиех?

Той беше сред най-богатите австрийци

От компанията отдават спада на продажбите в някои региони на света на изключително доброто представяне през август миналата година. "Последните данни за Германия и Европа не са изненадващи. Очакваме тенденцията да се обърне през следващия месец", казва членът на борда на директорите Юрген Стакман. От Volkswagen посочват още, че въпреки понижените продажби спрямо година по-рано, компанията все пак е успяла да запази пазарния си дял на фона на общото свиване на пазара на нови автомобили на глобално равнище, като в Китай брандът дори е успял да увеличи леко пазарния си дял.