Продажбите през вчерашния Cyber Monday трябва да донесат рекордните 9,2 милиарда долара, надграждайки успеха на Черния петък (Black Friday) за търговците на дребно в САЩ. Това показват данни от последните оценки, пише Reuters.

Пазаруващите имаха близо един месец да избират сред офертите, които търговците бяха пуснали в опит да спечелят възможно най-много по време на празничния сезон. Тази година сезонът е с 6 дни по-кратък заради късното отбелязване на Деня на благодарността.

Adobe Analytics прогнозира, че 72,1 милиарда долара са похарчени онлайн в рамките на месеца, завършващ на 1 декември. От своя страна Cyber ​​Monday - който вече традиционно е най-големият ден за пазаруване в САЩ - отбеляза 16,9% скок на продажбите на годишна база.

Adobe, която измерва транзакции от 80 от най-големите 100 търговци на дребно в САЩ, първоначално прогнозираше американците да похарчат 9,4 милиарда долара, а след това намали прогнозата си до 9,2 милиарда.

 Американците похарчиха онлайн $7,4 милиарда на Черния петък

Американците похарчиха онлайн $7,4 милиарда на Черния петък

Стойността на покупките през интернет расте с 20%

Amazon и конкуренти като Target и Walmart изглежда бяха готови да се възползват от събитието, пишат авторите на агенцията. Компаниите повишиха услугите за доставка, за да изпълняват онлайн поръчките по-бързо. Взимането на онлайн поръчки в магазин тази година също е ставало по-плавно, обясни президентът на консултантската компания Spieckerman Retail Карол Шпикерман.

По данни на 3 милиарда долара от прогнозните продажби ще бъдат от смартфони. А това е нов рекорд за САЩ.

Големите компании се справиха добре, изпреварвайки малкия бизнес поради инвестициите в мобилни приложения и други технологии, както и по-големите селекции от продукти и сделки, коментира директорът на Adobe Digital Insights Тейлър Шрайнер.

По думите му обаче големите компании все още получават непропорционален растеж спрямо малките.

По данни на Националната федерация за търговия на дребно в САЩ почти 69 милиона американци са търсели за изгодни сделки в мрежата в понеделник. Потребителите са пазарували всичко - от мобилни телефони до кухненски съдове, като Adobe оценява най-големи намаления при телевизорите и компютрите.

Продажбите на Alibaba на Деня на необвързаните се изстреляха до 25 млрд. долара

Продажбите на Alibaba на Деня на необвързаните се изстреляха до 25 млрд. долара

Това е ръст от 25% на годишна основа

Сред най-продаваните артикули са били играчки - кукли-изненади от филма "Замръзналото кралство 2" (Frozen), както и конзолата за игри на Switch на Nintendo.

Ерика Мейър - потребител на социалната мрежа Twitter - засегна обаче един друг проблем, който тепърва предстои да се анализира. Тя написа: "#CyberMonday2019 - денят на годината, в който 85% от населението на САЩ се преструва, че действително работи." И докато продажбите в понеделник възлизат на над 9 милиарда, интересни биха били данните от статистика, показваща какви са загубите за икономиката на САЩ вчера.

Черен петък 2019: Как да получите най-добрите оферти?

Черен петък 2019: Как да получите най-добрите оферти?

Вижте 5-те съвета на експертите

Събитието обаче не мина и без протести, които бяха подобни на тези предишния пазарен петък. Протестиращи се събраха на 5th Avenue, за да изкажат недоволството си директно "под прозорците" на президента на най-големия онлайн търговец на дребно в света Amazon - Джеф Безос. Те се обявиха срещу лошото отношение на мегакомпанията към складовите работници, както и срещу увеличаващите се вредни емисии, вследствие на стремежа на фирмата за по-бързи доставки. От своя страна Amazon обвини синдикатите и протестиращите групи, че създават дезинформация и фалшиви новини.