Продажбите на автомобили, включително камиони и автобуси, в Китай през септември са намалели с 11,6% до 2,39 млн. единици, съобщи Асоциацията на производителите на автомобили в Китай (CAAM).

Най-големият в света автомобилен пазар се съкращава вече трети пореден месец, като през септември спадът е най-силен от януари 2012 година, на фона забавения икономически растеж и търговския конфликт със САЩ. Намалението на продажбите през юли бе с 4%, а през август - с 3,8%.

"Автомобилната индустрия е двигател на китайския икономически растеж в продължение на години. Сега нейната роля намалява", каза по този повод заместник генералният секретар на CAAM Xu Haidong.

По-рано CAAM прогнозира, че до края на 2018 г. продажбите на автомобили в Китай като цяло ще се увеличат с 3%, както и предходната година. Сега обаче организацията смята, че тази прогноза няма да бъде реализирана. Странични анализатори даже изказват притеснение, че ще се точете първо понижаване на автомобилния пазара в Китай поне от 1999 година насам.

От началото на годината обаче продажбите на автомобили в Китай са се увеличили с 1,5% в сравнение с януари-септември 2017 г. до 20,49 млн. единици.

Американският производител General Motors Co., който доскоро бе една от най-успешните чуждестранни компании на китайския пазар, регистрира спад на продажбите от 14.9% на годишна база през септември.

Обемът на продажбите на автомобилите на германския концерн Volkswagen са намалели с 10,5%, а тези на Ford Motor co. Направа ос е сриват с 43%през септември.

Отбелязва се, обаче, че продажбите на автомобили с нови енергийни източници през септември са скочили с 54,8% на годишна база, след като нараснаха с 50% месец по-рано. Общо за деветте месеца на 2018 г. са продадени 721 хиляди такива коли, което представлява увеличение от 81,1% спрямо същия период на миналата година.