Г-н Ганев, как се роди идеята за проекта "БГ Лига"?
- Както добре знаете, в България всеки разбира от две неща - политика и футбол. И ние в офиса на Е-card не правим изключение, многократно сме коментирали мачовете от различните първенства, треньорските решения. Като привърженик на ЦСКА, аз направо не издържах да гледам как отборът играе без нападатели при Миодраг Йешич. Така един ден просто решихме да създадем игра, в която всеки един потребител може да изложи различните си виждания за схеми на игра, тактическа настройка и сам да прецени доколко правилни са те. Самата игра се роди като концепция преди 3 години, като разработката съдържа 350 страници изключителен труд. Наложи се да се запознаем с огромно количество футболна литература, допитали сме се до най-различни специалисти. Отделно проектът "БГ Лига" бе съставен от огромни изчисления и сметки и на програмно ниво. Като цяло смея да твърдя, че той се реализира успешно на родния пазар.

Защо по-голямата част от опциите в играта са платени?!
- В реалния футбол не всеки може да е Роман Абрамович. Ако направим игра, която всеки потребител да може да играе безплатно, то няма да можем да си позволим да включим в нея най-различните екстри и опции, които я правят толкова интригуваща и популярна. Ето, вече имаме 90 страници с нова концепция, която нямаше да види бял свят, ако "БГ Лига" бе безплатна. Тук става въпрос за бизнес и всяка една идея, за да е успешна, трябва да е ориентирана към него. В началото установихме, че хората трудно плащат за нещо, с което са се запознали само от едно Демо. Затова дефакто тя може и да се играе без пари - реално ще се изкачиш с няколко дивизии, но няма да разбереш собствената й логика. За да си добър играч, първо трябва да овладееш тънкостите и да се научиш да ги прилагаш.

Кои бяха и са най-големите предзвикателства пред "БГ Лига"?
- Най-голямото предизвикателство бе да дадем възможности на хората да играят в реално време. Например, на почивката между срещите, мениджърът може да влезе в играта и в зависимост от развитието на двубоя, да промени тактиката си, схемата на игра. Тук играят двама души, всеки може да направи правилен ход или да сбърка и противникът да се възползва от това. Друго предизвикателство бе графиката. Вече има флаш анимация за най-интересните ситуации и всеки може да си направи сам извода какво точно да промени в тактиката си. Ние сме наясно, че "БГ Лига" не е като ФИФА 2005 откъм графика. Защо? Защото за последната ти трябват  инсталационни дискове, драйвери. Самата компютърна технология трудно може да се приложи в реално време, но мисля, че сме намерили един оптимален вариант.

Успя ли да се наложи играта на българския пазар?!
- За периода от създаването й преди 3 години, смея да кажа да. От година "БГ Лига" се играе масово у нас. Имаме около 20 хиляди потребители (не реалната цифра от 32 хиляди, защото всеки месец трием отборите, които не са играли през този период). Част от тях са и българи в чужбина, руснаци, англичани, макар последните да не са много. От тази бройка има само около 50 до 100 човека, които са запознати с около 50% от реалните опции на играта. Много се радвам, че тя все още крие своите тайни и продължава да интригува потребителите. Някой ден те ще открият и останалите й възможности, но пък тогава ние ще сме въвели и нови. Иначе статистически - всеки ден 32 хиляди отбора от 12 дивизии играят 16 хиляди мача за първенство и около 4 хиляди приятелски срещи. За един ден реално изиграваме всички двубои в света за период от 5 години. Честно казано, смятам, че резултатът ни в България е много добър, а и броят на желаещите продължава да расте.

Има ли амбиции "БГ Лига" да излезе на чуждия пазар?!
-Всъщност това е най-голямото предизвикателство пред нас в момента. Тази година ще я посветим именно на тази цел. Смятам, че в България, каквото можеше да направим, го направихме. Най-късно до 15 юни играта ще стартира в САЩ, там работим с партньори и там е и най-лесно да пробием, поради факта, че имаме английска версия. До септември трябва да излезе и в Тайланд, като най-новото предизвикателство е да я преведем на този език. Дотогава всъщност тя може да се появи и в други държави - например сега преговаряме с други страни и се надявам всичко да се развие положително. Реално решихме да излезем навън, защото пазарът у нас е малък. А моята лична мечта е "БГ Лига" да пробие в Англия и Германия, които са страни с традиции във футбола. Засега обаче идеята е да стартират сървъри в различни страни с играта. Някак си все още България не се приема като технологична страна и затова работим с партньори. Когато потребителите по света овладеят тънкостите й, ще направим световен шампионат и те ще могат да се състезават помежду си в един съвсем различен мащаб.

Да се върнем към началото на проекта. Беше ли пресметнат рискът от чисто финансова гледна точка и донесе ли ви лично удовлетворение успехът му?!
-Ако сега, знаейки какво е минало през тия три години, трябваше да започна отначало, не бих го сторил. Най-вече от гледна точка на безспорно многото работа, която изискваше от страна на много хора. Имали сме страшно много проекти, но това безспорно бе най-големият като ресурс, човешка работа, дизайн, програмиране, създаване на концепция. Единственият проблем дотук, затова и всъщност решихме да атакуваме световния пазар, е че този в България е сравнително малък. Ако бяхме английска компания, щях да отговоря, че рискът е точно пресметнат и всичко се развива идеално. Другата негативна тенденция е, че у нас в последните години хората решиха, че не трябва да плащат за нищо в интернет. А за да има качество на дадена услуга, тя трябва да е свързана с работата на хора. Тези хора получават заплати, трябват инвестиции в техника, ако щеш и в емоция. Друг е въпросът, чев друга държава можеш да имаш спонсор, той да плати играта и тя да е безплатна за хората. Аз лично обаче смятам, че ако бе така, тя нямаше да е толкова популярна. За да прогресира всеки един проект, той трябва да е платен. Разбира се, не казвам да е скъп. Например опцията "абонамент", която дава платен достъп до повечето екстри на играта за месец, струва от 4 до 6 лева. А толкова е една вечеря в ресторант. Но тук за този период всеки потребител може да стигне такова ниво, че да се бори за наградите, които предлагаме.

Разкажете ни малко и за себе си?
-Казвам се Димитър Ганев, тази година ще навърша 30, макар да предпочитам да се чувствам на 20 години. С интернет се занимавам от 1999-та, с Е-card от 2000-та година. За този период досега минахме през много предизвикателства - първо започнахме с картите, след това Стани богат в интернет, Стани богат със  SMS-и, Биг Брадър, Стар Академи, Вип Брадър. Най-голямото ни предизвикателство обаче, пак казвам, е да излезем навън. Решили сме го вече с колегите и следващите 12 месеца ще отдадем на тази цел. Лично за мен, завършил съм право, но не се занимавам с него, защото сегашната ми професия ме удовлетворява напълно.

Като всеки мъж сте фен на футбола. Кои са любимите ви отбори у нас и в чужбина?
- У нас съм привърженик на ЦСКА, вероятно по семейна линия, всички в семейството ми сме "червени". В Испания симпатизирам на Барселона, в Италия на Милан - най-вече, защото като малък, когато мечтаех и аз да вляза в големия футбол, там играеха кумирите ми Рийкард и Ван Бастен. В Англия Ливърпул, но ми харесват и Арсенал, Манчестър Юнайтед. Вярно, напоследък британският футбол загуби от чара си без непрестанните центрирания, но пак ми харесва.

Последно, остава ли ви свободно време да поиграете в "БГ Лига"?
- Ами да, остава ми, но честно казано, не съм от най-добрите играчи. Поради една проста причина - времето, което отделям на играта, не е достатъчно, за да стана истински специалист.