Националният ни отбор по плажен футбол стартира подготовката си за новия сезон в спортен комплекс "Aqualife" в Кранево, благодарение на генералния спонсор на отбора Корпорация "Развитие", управлявана от Александър Александров. "Лъвовете" бяха близо две години вън от пясъчния терен, а тази година ще стартират с участие на ЕВРО лигата. 

Г-н Александров говори пред ТОПСПОРТ за целите пред отбора за и неговите собствени. Ето какво каза той пред нашата медия:

Здравейте, г-н Александров. Благодаря Ви за отделеното време. Разкажете ни защо решихте да инвестирате именно в плажен футбол?

- Плажният футбол е много интересен спорт. Това е комерсиален продукт, създаден от ФИФА. Това е търговско дружество и самият факт за това подсказва, че този продукт има много възможности за спонсорство и този спорт е като добавка към морските курорти, тъй като може да се приема като развлечение. Това не е сериозният футбол, където напрежението върху играчите и публиката е огромно. Плажният футбол е забава. По време на мачовете звучи музика, полувремената са разкъсани на 3 части, всяка от които по 12 минути. Момчетата играят боси, на пясъка. Терените винаги се намират в непосредствена близост до плажната ивица. Този продукт е много харесван из целия свят и разпространението му е доста бързо. Водещи са Бразилия, Русия, Португалия... Доста от курортните острови в Европа. Вече и при нас се вижда интерес към плажния футбол, но има какво още да се желае.

Миналата година нашия национален отбор нямаше спонсор и не можа да вземе участие никъде, което беше доста неприятно, след което аз започнах разговори с ръководството на БФС и те се съгласиха да работим заедно и ето сега, от тази година, започваме на чисто. Договорът, който подписах за генерален спонсор е с изключителна свобода да инвестирам и да влагам средства, както и да привличам и други спонсори. Споразумението е по-разчупено, дава възможност да се работи доста по-спокойно. Разходите не са големи, защото за момента всичко е на ниво аматьори. Всяко едно от момчетата има и друга професия, така че и за тях това е един вид забава, отвличане от ежедневието. Разбира се, те се пристрастяват, някои от тях живеят с този спорт. Реших да инвестирам именно в плажен футбол, защото това е нещо различно. България има достатъчно дадености, за да бъде този продукт успешен. Има и държавно първенство, така че това предполага повече търсене. Плажният футбол е доста по-атрактивен спорт, има по-красиви изпълнения.

Изиграха се две контроли, едната бе спечелена от "лъвовете". Доволен ли сте от представянето им?

- Аз съм много доволен от контролите, защото ако погледнете ранглистата на Европа, Румъния е поне 10 места по-напред от нас. Техните футболисти очевидно не са аматьори, някои от тях изглеждаха като гладиатори. Много, много съм доволен. Дори не съм очаквал, че можем да спечелим, защото все пак момчетата тъкмо се събраха и тепърва започнаха да тренират, но спортното щастие така пожела и записахме много хубава победа. И те са много доволни. Сега тепърва им предстоят тежките битки. Вече ще излязат от България и ще се изправят срещу сериозните отбори. Не залагам на специални цели за тази година, защото на първо време исках да видя отбора. Те са амбицирани, ето и победата доста помогна, така че много бързо стигнахме до начални резултати. Треньорът е много интелигентен, той познава цялата информация в света за плажния футбол, прави много интересни анализи. Момчетата ще получават премии само за това, което са заслужили. Ще си изработят всеки лев. Най-вече ще чакаме изявите в чужбина.

Смятате ли да инвестирате в друг спорт?

- Започнах да инвестирам във проекта за волейболната Скаутска лига. Тази възможност, която ми беше дадена е чудесна. Миналата година лигата беше от двадесет и няколко отбора само момичета, а сега подготвяме по-разгърнат вариант – ще има и момчета и отборите ще са 52. В момента се работи по договора, който ще подпишем с федерацията, трябва да уточним някои много важни детайли. За мен има два такива – да е ясна сумата, която аз и другите спонсори трябва да осигурим. Сумата, която ще е нужна за тази Скаутска лига ще е около 400 000 лв. Мога да привлека и други спонсори, не само от България, а и чуждестранни. Хубавото е, че има и голям регионален интерес. Тази лига ще се провежда в 6 града и имаме план всеки един регион да има отделен спонсор, подготвени са специални спонсорски пакети. Сумата зависи от региона, от който е отбора.

В момента преговаряме с и 3 големи компании, едната е ЛИДЛ, разговорите там са доста напреднали. Те бяха спонсор на мъжкия отбор по волейбол на Европейското и кампанията премина доста успешно и сега отново проявяват интерес. Паралелно аз ще подпиша договор с Федерацията, според който ако някой спонсор се откаже, аз ще допълня сумата, за да няма смущения.

Играе се през цялата зима. Ще има организирана Гала за началото, която може би няма да е в София, но това ще бъде уточнено допълнително. Ще бъде направено и специално звено към самата Скаутска лига, което няма да е свързано с Федерацията. Това звено ще е под мое ръководство, а представител на Федерацията ще е Владо Николов. Велин Крачанов ще е нашият мениджър спортна дейност. Нашият пиар Спас Стамболовски също ще е част от екипа, който ще осигурява много добър контакт с медиите. Владо Николов ще е човекът, който ще се занимава с децата. Той е техният кумир и е най-подходящ за тази работа. Водим преговори и с Министерството на спорта, те също искат да подкрепят идеята. Тази инициатива е част от философията на министър Красен Кралев, според която трябва да се инвестира в детско-юношески спорт.  

Другият спонсор на плажния ни отбор по футбол е "Найс Уотър" в лицето на Иван Катушев. Ето малко повече за продукта и защо компанията е решила да заложи именно на него.

"Найс Уотър Къмпани" АД под наслов "Аз пия хубава вода" е една от големите фирми на пазара за води, бутилирани в 19-литрови бутилки за многократна употреба. Собственик на марките "Живена", "Ароница-изворна" и серията активни води - "Найс Уотър" и "Актива Найс Уотър". Компанията подготвя две нови марки уникални води, които ще бъдат пуснати на пазара през следващата година.

Дружеството притежава най-модерната фабрика за бутилиране на вода в България. Тя е построена в непосредствена близост до извора в местността "Ароница" в Подродопската яка. Теренът е очертан в картите на регион Пловдив като екологично чиста зона, уточни собственикът. Фабриката е с ултрамодерно оборудване. Притежава всички познати международни сертификати за контрол и качество.

"Ние от "Найс Уотър" считаме, че е важно да се подпомага спорта в България, за да се превърнат победите от миналото в настоящи. Страната ни разполага с прекрасни условия за развитие на плажен футбол, както и с футболисти, притежаващи качества и потенциал за международни победи. За нас е чест да бъдем част от основата, подпомогнала развитието и успеха на този вид спорт, който вярваме, че ще допринесе за славата на България", сподели г-н Катушев пред ТОПСПОРТ.