Volkswagen ще спре разработването на модели на природен газ, е посочил главният изпълнителен директрор на гиганта Херберт Дайс, предаде Handelsblatt. Няма да се предлагат и наследници на вече произвежданите коли от страна на компанията, а други алтернативни горива, включително синтетичните и водорода, също ще бъдат загърбени.

"Идва краят на продажбите на коли на природен газ", каза той по време на конференция в Берлин. "Усилията, които влагаме в тях, и доходите ни от продажбите им не са съизмерими."

Volkswagen показа спортните версии на новия Golf (Видео)

Volkswagen показа спортните версии на новия Golf (Видео)

Първите такива автомобили ще се появят при дилърите тази есен

Фабрично разработваните газови системи бяха опитът на Volkswagen да понижи емисиите сред автомобилите във флотилията си, но потребителите в развитите икономики така и не прегърнаха идеята.

"По отношение на алтернативните горива има само малко звено в Audi, което се занимава с проучване", каза директорът по разработките на Volkswagen Франк Уелш. "Ако приемем целите за подобряване на околната среда сериозно, трябва да се фокусираме върху електромобилите. Всичко другго е разхищение на възобновяемата енергия."

Подобно решение изглежда смислено, ако се вземе предвид очаквания пробег при различните варианти на задвижване. Докато със 100 киловата енергия кола на батерии може да измине 500 км., тази сума спада повече от два пъти при водородната горивна клетка и до едва 80 км. при синтетичните горива. "Затова в обозримо бъдеще нашите брандове няма да представят модел, задвижван от водородни горивни клетки", каза Уелш.

Гърция преговаря с Volkswagen за производство на електромобили

Гърция преговаря с Volkswagen за производство на електромобили

Делегация на концерна е била на посещение в южната ни съседка

Такава е и посоката, зададена от самия главен изпълнителен директор на концерна. "Нуждаем се от пълна концентрация на пробивите в електромобилността", каза Дайс по-рано тази годината. Решението на главния изпълнителен директор обаче засяга моделите, които в момента са на етап разработване и които ще бъдат достъпни на пазара след поне няколко години.

Затова някои от тазгодишните модели на концерна все пак ще имат и вариант с фабрична газ, включително Caddy, който ще бъде задвижван от двигател на компресиран природен газ (CNG) и вероятно ще бъде пуснат на пазара до края на годината, след като лекотоварният автомобил дебютира с дизелови двигатели.

Volkswagen ще придобие 20% от китайски производител на батерии

Volkswagen ще придобие 20% от китайски производител на батерии

Това е първата сделка, при която гигантът ще стане съсобственик на производител на батерии

Въпреки това обаче продажбите на двигатели с фабрична газ едва ли ще се увеличат. През миналата година от 19-те модела, които предлагат такава алтернатива, бяха продадени общо около 110 хил. броя и едва по-малко от 8 хил. в самата Германия на фона на общи продажби от 3,5 млн. леки автомобила.

Същевременно емисиите при агрегатите с природен газ са твърде малко по-ниски от тези на конвенционалните бензинови двигатели, като от концерна отчитат понижаване от само между 15 и 20%.